Když vyvíjíme ergonomické židle a křesla ALBA, myslíme na to, že na nich máte podávat co nejlepší pracovní výkon, maximálně se soustředit, zvládat pečlivě svou práci, nechybovat, zkrátka být skutečně produktivní a dokonale využívat svůj potenciál. Jenže vedle toho také chceme, abyste seděli správně, uvolněně a zdravě. Protože jen tak můžete sedět po většinu pracovní doby, aniž byste uškodili svému zdraví.
Židle ALBA proto poskytují vynikající oporu, podporují ergonomické držení těla a minimalizují nepohodlí při dlouhodobém sezení. Pomáhají tak předcházet bolestem i případným zdravotním důsledkům nesprávného sedu.
Ergonomie sezení je skutečná věda a na první dojem se nemusí sezení na ergonomické židli zdát pohodlné – zejména pokud jste doposud neseděli správně nebo jste seděli na nevhodné židli. Kvalitní a správně nastavená ergonomická židle vás totiž ke správnému sedu navede a umožní vám sedět tak, abyste negativní následky dlouhodobého sezení co nejvíce eliminovali.
Ani sebekvalitnější ergonomická židle však nezaručí při sezení dokonalý komfort, pokud vy sami nesedíte u pracovního stolu správně.
Zcela základním předpokladem dobré ergonomické židle je její nastavitelnost, aby umožňovala správné sezení každému, kdo na ní sedí. Totiž židle, která je pro jednoho člověka pohodlná, může být pro jiného zcela nevhodná.
Ovšem i v případě, že je židle určena pouze pro jednoho člověka, je možnost individuálního nastavení důležitá – poloha při sezení se totiž dle činnosti neustále mění a dobrá židle musí poskytovat správnou oporu v každé pozici i při každém pohybu.
V praxi je důležité, aby ovládací prvky na židli byly intuitivní a snadno použitelné. Tedy, aby nebylo třeba příliš velkého úsílí na úpravu nastavení. Výhodou je, pokud lze většinu nastavení provést z pozice v sedě a také, když jsou ovládací prvky umístěny na židlích konzistentně, aby je různí zaměstnanci uměli používat bez ohledu na to, na které židli právě sedí – což je žádoucí například ve vícesměnných provozech nebo v call centrech.